fredag 13 juni 2008

Produktionskostnad

Har försökt få fram en fullständig produktionskalkyl från Lb-hus.
Tyvärr är inte det så lätt.

De vill skriva avtal på ett standardhus för att sedan kunna räkna på vad "vårt" hus kommer att kosta. Vi vill inte skriva ngt avtal förrän vi vet kostnaden och att vi klarar av den.

Under det arbetet har vi upptäckt att kostnaderna lätt rusar iväg.

Därför har vi dragit i bromsen och jag har skickat vår skiss till en uppsjö av andra aktörer.

Så vi får se om någon kan ge oss ett bättre pris.

När jag surfat för att hitta leverantörer så har jag också snubblat över hus som är intressanta ur olika aspekter.
Häftiga hus som Det sagolika huset: Se http://www.otark.se/




Passar mig som gillar det japanska.

Har även hittat ett hus hos Trivselhus som har en bra planlösning.

Alla sovrum mot norr t.ex.



Tyvärr är säkert Trivselhus för dyrt för oss, annars så passar huset bra på vår avlånga tomt.


I morgon är det dags att skjutsa grabbarna till Dreamhack igen, världens största LAN(local area network) i Jönköping. Matilda åker med så jag får sällskap hem.


Är ni nyfikna på vad det är kolla in http://www.dreamhack.se/


Bilden har jag lånat från sidan kendlesworld.com

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin