torsdag 10 juli 2008

Hasseludden Yasuragi







Här är entrén in till Hasseludden.


Jag gillar den mycket.





På baksidan ner mot vattnet håller man på att göra en japansk trädgård, som ska välkomna de gäster som kommer med båten från stan.


Det här är en Rundill, för meditation och komtemplation, man ser ut över vattnet och naturen, det kommer att planteras mer runt den.





Längs med stigen som man ska komma att vandra efter, finns olika skulpturer skapade, bl.a. av pil. Pil är något jag också tycker passar bra i en trädgård som blandar vilt och planterat.





Här ser ni en vacker typ av takavrinning, tjusigare än stuprör eller?











Tom och jag tillbringade två nätter på Hasseludden.

Efter frukosten dag två provade jag på Seitai, självbehandling av livskrafterna, enkelt förklarat.
Man gör olika övningar för att stärka flödet i kroppen.
Info från Wikipedia:
Seitai (properly ordered body, 整体, せいたい). Technically, it consists in easing the activity of the life force by re-adjusting the physiology of the body.The term Seitai (or Sei-Tai) was created by Noguchi after the Second World War. It represents a Japanese inner art of healing based on the mastery of ki based on re-adjustment techniques applied on a person (Seitai shido or Seitai sohō) or on oneself (such as Seitai taisō and katsugen undō for example).


Till lunch dag två fick vi Misosoppa först, som vanligt, till huvudrätt fick Tom Sashimi och jag fick en låda, Bunto, med kyckling bönor sallad och två vårrullar, som jag redan ätit upp när den här bilden togs, Mums!


Sashimi


Bunto


Huvudattraktionen är förstås de varma baden Ofuro, efter att man tvagat sig ordentligt

inne i badavdelningen.



Helene i badet



Tom gillar det också.




Utsikten från vårt rum på kvällen.




REKOMMENDERAR ALLA ATT GÖRA ETT BESÖK!
Kolla hemsidan http://www.hasseludden.com/. Nu!


Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin