fredag 2 januari 2009

2009 första dagar - First days of 2009

De första två dagarna på 2009 har jag roat mig med att städa köket, och det ordentligt. Ugnen var det värsta, det gör jag inte om förrän vi flyttar. Har bestämt mig för att ha en självrenande ugn i nya huset.
Ugnsrengöring är INTE kul!

Denna från Husqvara är inte så dum, QCE 741-1X heter den och har pyrolysfunktion.


Helgerna har förflutit lugnt, vi har mest varit hemma.
På julafton var mamma, min syster och Kim här.



Matilda och min syster, visst är de lika!















Jag och Tomten (min syster), visst är vi lika?!



Nyårsmaten blev Skaldjursfat från Skolgatans Ost och Fisk.
The first days of this year I spent cleaning our kitchen thoroughly, the oven was the worst, and I will not do it again until we move. In the new house I want a selfcleaningoven like the one from Husqvarna with Pyrolysfunction.
The holidays we spent at home peaceful with family.
The shellfishplate we had on New years eve.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin