lördag 24 januari 2009

Böcker - Books

En "bibel" för mig i mitt inredningsintresse har varit Karen Kingstons Rensa i röran med Feng Shui.
Har gått ett par Feng Shui kurser och fick då tips på denna bok: Befria rummet av Mary Lambert som är lätt att ta till sig.


Några andra böcker som jag inspirerats av och som hjälpt mig praktiskt är:

Städa! och Stöka av Estrid Bengtsdotter.

Innan jag blev intresserad av Feng Shui skaffade jag böckerna Var sak på sin plats av Denise Schofield och Organized Living av Dawna Walter


Ett sista boktips för hemkära är: "upp ur hushållsträsket" som är en bok med tips för hela familjen. Exempel på vad barnen i olika åldrar kan hjälpa till med mm. Den är skriven av Lotte Wellton



This is some of the books that has inspired me in my household. Some of them are only availble in swedish.
From the Top: Clear the clutter with Feng Shui/Karen Kingston, Clearing the clutter/Mary Lambert, Städa and Stöka/Estrid Bengtsdotter, Confessions of a happily organized family/Deniece Schofield,Organized Living/Dawna Walter and Upp ur husshållsträsket/Lotte Wellton.

1 kommentar:

Lisa Andersson sa...

jag minns faktiskt inte hur jag kom in på din blogg, troligen från någon annans sida!
brukar kika runt på lite inredningsbloggar och få inspiration :)
min man jobbar för ett timmerbolag så det var ett självklart val för oss!

Kram!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin