tisdag 6 januari 2009

Inspiration och skjutdörrar - Inspiration and sliding doors

När jag var inne på Hajoms hemsida för att titta på skjutdörrar, hittade jag bilder på ett hus som inspirerat mig till vårt nybygge. Jag såg huset första gången i en tidning förra året.
Jag vill ha trädäck så här med svarta kanter runtom.

Det är mycket snyggt med sten runt också och stenväggar.


Entrén är helt otroligt snygg, det var den jag fastnade för först.
Jag tror jag gillar huset för att det är lite Japan inspirerat och det passar mig.


These photos of an inspiring house, I found om Hajoms homepage, when I was looking for sliding-doors.
I saw this house in a magazine last year an fell for it instantly.
Look at the natural and black wood and the stones.
It makes me think of Japan and it suits me.

3 kommentarer:

Vimsingen sa...

Vi reviderar just nu vår planritning så inom någon veckan kan jag lägga ut dem. Jag ska ta biler på vårt hus, så jag lovar de kommer även om jag avskyr det gula teglet.
/Vimsingen

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Åh, vad snyggt med svart!!
Jag valde mellan svart, vit och teak till våra fönsterbågar...nu ångrar jag att jag inte valde svart. Jädrar, vad snyggt det är. Tur att vi valde fönsterbågar i trä, de kan man ju måla om:-)

Mrs Small Town sa...

Verkligen fint hus. Jag älskar de öppna ytorna och ljuset som skjutdörrarna ger.

Själva har vi monterat två av Hajoms skjutdörrar i vårat tillbygge och det utan tvekan det jag är allra mest nöjd med, när det kommer till tillbygget!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin