tisdag 31 mars 2009

Keramik imorgon!

Förra veckan tog jag hem dessa pizzatallrikar från keramikkursen.



Imorgon ska jag göra färdigt denna amfora jag håller på med.




Det kommer att ta mig drygt 3 kvällar att göra den.

Jag gör den i ringlingsteknik.

Den ska brännas och sedan glaseras och glasyrbrännas, så jag får nog inte hem den förrän i början på maj.

Jag ska glasera den med hjälp av en svamp så den kommer att se lite "rough" ut.

Hoppas det blir som jag tänkt mig.

Vill att den ska se gammal ut.

Fortsättning följer...

Ni har väl inte missat min tävling?

1 kommentar:

Proforma sa...

Åh, så fina saker du gör! Amforan ser stor ut, vilket jobb! Har du drejat den? Och faten... kavlar man dom eller drejar man sånt också? Tittade igen... amforan har du dragit och tryckt ut eller...? :)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin