onsdag 8 april 2009

Glasstajm! - Nya kravglassar!

SIA lanserar nya kravglassar.



Gräddglass med kardemumma- och rabarbersmak och rabarberkanelsylt



Gräddglass med lingonsmak, lingonsylt och digestivekex


Hallonsorbet




Blåbärsorbet med blåbärsylt





Nu är det dags att bege sig till närmaste glassbar, för mig är det Halvars glass som gäller.

Precis som för Ulf Lundell en gång i tiden.



ULF LUNDELL - JAG GÅR PÅ PROMENADEN


Du kanske säjer: "Norrköping, det är en jävla stad"

då har du aldrig gått på stadens södra promenad

Jag går på promenaden, jag dansar fram rentav

Jag går på promenaden och seglar fram på soligt hav


Jag börjar vid bensinstation en dag då allt känns kass

Snart kommer jag till Halvars kiosk där köper jag en glass

Och jag går på promenaden och slickar på min strut

Jag går på promenaden och väntar på att det ska ringa ut


Och runt sådär omkring en femton och tjufem

då kommer alla tjejer ut från pluggen och går hem

Jag går på promenaden, jag dansar fram och ler

och jag blir på lemonaden av alla tjejer som jag ser


Vid nya bibblan står Louise med allt sitt blonda lurv

Jag tar'na under armen och bjuder på en korv

Vi går på promenaden och tuggar varsin vurst

och springer ner till badet och ser vem som kan komma först


I bastun är det hett som fan i poolen finns Louise

Och när vi badar säjer hon "Du är en reko kis"

Och vi går på promenaden med tre flaskor röd bourgogne

Vi går på promenaden och rådhusklockan slår ding-dong


Nånstans på promenaden minst fyra trappor upp

där ligger snart Louise och jag och läser en Pin-Up

Och ner för promenaden kommer natten i mörk skrud

och Louise hon öppnar bladen på blomman hon fått av Gud


Jag älskar min Louise och hon älskar mig så klart

och när morgonen har kommit tar vi hissen ner rätt snart

och går på promenaden och grabbas lite grann

Vi går på promenaden, Louise och jag går hand i hand.


1 kommentar:

Anonym sa...

För mig är det Bosses glass i Linköping eller Willys glass bytta Tiramisu eller Amerikana choklad med marschmallows i......GOTT
Men nu tycker jag du kan stötta mig och sluta suktas med massa go saker HMMMmmmmm
Sugna hälsningar Jenny

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin