fredag 29 maj 2009

Pyssel de luxe!

Har sneglat ett tag på boken Pyssel de luxe och nu har jag slagit till.



Handlar i stort sett alla mina böcker på Bokus, så också denna.



Josefin Ekman som skrivit boken är journalist och har skrivit denna krönika som jag tror många av er kommer gilla.
Josefin Ekman

Vad gör man egentligen som bakälskande med sviterna från alla nya recept man provar? Äter upp allt själv och hoppas att bli antagen som barmhärtighetsprojekt hos Viktväktarna? Eller fyller frysen och väntar på bättre tider (vilket i det här fallet skulle innebära ett spontanbesök av 40 av sina närmaste vänner?). Min lösning blev att starta ett kafferep. Men 1930-talets etikettsregler visade sig inte helt applicerbara på dagens samhälle. Läs Syltsnittar och sockerkringlor.Gourmet 01/2009

1 kommentar:

MiA sa...

Hej Helene!
Är det ert hus i layouten? Verkligen superläckert :)

Nä, jag har inte lagat mat själv i tagine - även om jag lagar en del marockanska grytor. Men, jag satt faktiskt och läste just om tagine tidigare idag. Om vi åker till Marocko kommer jag absolut att skaffa en. Läste mej till att man ska kunna använda den både på spisen och i ugnen (traditionellt är ju över öppen eld).

Lästips:
http://www.tagines.com/

Ha det gott!
MiA

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin