tisdag 2 juni 2009

Drop House x 2

I söndags såg jag ett nytt avsnitt av Framtidens hem med Simon Davis på TV4+.

Han visade då The Drop House.

Huset har en inbyggd "droppe".

I droppen finns familjens badrum, på andra våningen och tvättstugan på bottenvåningen.



När jag letade bilder på nätet, snubblade jag över ett annat Drop House, som är en variant av mobilt hus.

Lite av containerboende, som jag skrivit om tidigare.

Drop house har “pop-out” utbyggnader, med badrum, kök, entré och ett andra sovrum.





När jag ser detta compactliving hus, tänker jag på "Från A till Ö" och Hedvig med hennes renoverade arbetsvagn. Drömde inte ni som jag om att ha en liknande vagn att bo i själv, med en bildtelefon också förstås.

Nu är ju inte bildtelefon så konstigt längre, men jag får nog aldrig min alldeles egna arbetsvagn.

Fortsätta drömma gör jag nog ändå!


Avslutningsvis ska jag visa hur mina Rhododendron ser ut just nu.
En liten hälsning till Proforma.

2 kommentarer:

Proforma - Irene sa...

Visst är dom vackra! Älskar rhododendron när de just håller på att slå ut, då är de som mest vackra!
Kul att se så annorlunda hus i ditt inlägg.
Kram

Anonym sa...

Kul HUS..Aldrig sett tidigare ..Men vad trångt ...
Nej jag drömde aldrig om huset Hedvig bodde i .
Tyckte inte om Ugglan .
Bara HENNE med härliga näsan :)
Gillade hennes sätt.
Kram Jenny

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin