tisdag 7 juli 2009

Skåne del 3 !

Vy från bryggan över Smygestranden

Vackert eller hur!?


Glass och drickapaus vid Ingelsta Kalkon

Äppeltavlan i Kivik åren 2002, 2003 och 2006.

En dag besökte vi Mandelmanns trädgård i Rörum
Ullen i gångarna ger näring samtidigt som det håller gångarna fria från ogräs.


Fick mycket inspiration till min trädgård.


I Rörum finns också en Waldorfskola, Sophiaskolan.

I Simrishamn åt jag en god Medelhavsbuffé, rekommenderas varmt! på Börje Olssons Skafferi, Matilda o Tom åt pizza hos grannrestaurangen.


Jag tog en tripp till Haglösa och Fridas gård för att kolla in butiken in reallife, som jag kollat in, on the net.



Köpte denna söta anka , som nu står vid vår entré.

I Smyge finns denna butik, New Food köksshop.




Där finns allt du kan tänka dig till kök och bord. De har en webshop också.

Det var min Skånesemester 2009, hoppas ni hittat nåt som intresserat er.
Mina tidigare inlägg om Skåne finns här:
Skånedags!
Skåne del 1
Skåne del 2

2 kommentarer:

Charlotta sa...

Ser härligt ut i Skåne! Jag var själv i Kivik för två år sedan och glömmer aldrig de där äppelkonstverken. Helt otroligt!

Önskar dig en fortsatt härlig semester!

Kram //Charlotta.

Proforma - Irene sa...

I Kivik var jag för många år sedan, deras äppeltavlor är helt fantastiska! Kul också att besöka butiker som man bara sett på nätet. Jag blir sugen på Skåne, får se om vi kanske sticker iväg ett par dagar!
Kram

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin