onsdag 15 juli 2009

Snygg och saltad sjöbod!

Denna snygga sjöbod, med det lilla extra hittade jag här.
Skulle inte tacka nej till den, inte heller till läget.
Tapeten kommer från Midbec men har utgått. Sänggaveln är liksom innerväggarna och innertaket gjord av obehandlad råspont, 22 x 95 mm. Till ramen samt krysset i gaveln har man använt en råplanad regel, 45 x 45 mm. (Idén till sänggaveln inspirerades av en gavel från Ocean house.) Allt är målat med Alcro kraft takfärg vit. Lyktor, 195–395 kr/st, Newport. Randiga kuddar, 140–180 kr/st, från Moltex. Bäddtextil Hudson, med gula och blå rutor, örngott, 265 kr/st, dubbelpåslakan, 220 x 220 cm, 2 145 kr, Lexington. Överkast privat. Ullpläd, 440 kr, Iris hantverk. I förgrunden: Gungstol, Lillberg, 995 kr, Ikea. Klädsel, Classic ruta, black, 649 kr, Bemz.


Fällbord och fällstolar är praktiska att använda i relativt trånga utrymmen, då de lätt kan vikas ihop och ställas undan när de inte används. Stolar, 1 820 kr/st, bord, 2 240 kr, Guteform/Gad. Dynor, 55 kr/st, Moltex. Termoskanna, 679 kr, Stelton. Muggar med blå rand, 98 kr/st, Lexington. Höj- och sänkbar taklampa, 1 995 kr, Newport. Förvaringskorg, 1 220 kr, Korbo. Fönster, 90 x 200 cm, samt fönsterdörr, 130 x 200 cm, från sp fönster/Bygg-Ole. Furugolv målat i färgen lera 3116, Osmo/Bygg-Ole. Bricka, porslin, glas och konsolhylla, allt från Ikea. Blockljus och fat från Granit.

Ni har väl inte missat min tävling:
Tävling!

5 kommentarer:

Lillan sa...

ojdå...förlåt. tur att du hittade då. var visst lite väl trött i går tror jag :(

Blogg by Maliin Stoor sa...

Jättefina bilder och inspiration!!!

Ha det bra


Maliin

Vimsingen sa...

Jättefint. Ska bara göra klart stora huset innan vi börjar med friggeboden.
/Vimsingen

Proforma sa...

Jag gillar när man kan öppna upp hela väggen så känslan blir att man sitter ute... och inne.

Svar: Skåpen i tvättstugan kommer från http://www.jke-design.se/
Vi köpte vårat kök därifrån. Skåpen är egentligen de för inbyggd kyl/frys och går ända upp till taket. De rymmer mycket. I nederskåpen har jag tre korgar, vitt, färgat, övrigt. Däruppe har vi för stryktvätt. Perfekt!

Trevlig helg!
Kram Irene

Proforma - Irene sa...

Jag menar naturligtvis i nederskåpen har jag tre korgar för smutstvätt...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin