måndag 14 september 2009

Kärrbo bruksbostäder och observatorie.


I går hälsade vi på min morbror och moster som bor i Skultuna, ca 15 min utanför Västerås.


De bor i en gammal bruksbostad i området Kärrbo precis vid Skultuna Mässingsbruk.
Byggnaden här ovan är Mangelbod och potatiskällare.
Man kan gå ner två våningar under jord. Bilderna blev tyvärr lite dåliga.
Här öppnar Göran golvluckan till källartrappan.
Längst ner i potatiskällaren.

Detta är deras hus, Valsmästarens bostad.

Här följer bilder på deras urmysiga trädgård.


Matilda utanför observatoriet.

Stjärnkikaren
Min morbror är amatör astronom, 2005 hittade han en ny stjärna Var Vul 05.
Här hittar du hans hemsida.
En av hans andra stora hobbies är att göra husmodeller kolla här.
Här är bilder och historien om deras hus.

Det är alltid så kul att hälsa på dem, det går alldeles för långt mellan gångerna.
Får bli oftare nu när Vilhelm bor/studerar i Västerås.
Vi skjutsade honom till Hässlö innan vi for hem till Norrköping igen.

1 kommentar:

Proforma - Irene sa...

Mångsidig herre, din morbror! Kul att hittat en stjärna. Själv fick jag en stjärna av goda vänner när jag fyllde år.
Dina mariannemuffins ska jag testa någon gång, har sparat receptet!
Kram

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin