torsdag 17 september 2009

Keramik!


Nu har äntligen höstterminens keramikkurs börjat, som jag längtat!
Mina första kakelplattor fick jag ta hem idag, de gjorde jag i våras.

Se här hur det började.

Ikväll kavlade jag och skar ut 5 till.
Totalt ska jag göra 30 st, 20 till att kavla och skära ut. 25 st att rita mönster på och glasera.

Mina andra planer är att göra färdigt min serie med amforor, som startade så här.

Och att göra krukor som ser ut så här.
Däremellan ska jag göra lökar, började på en idag.

Här ser ni vad jag gjort tidigare.

2 kommentarer:

Erika sa...

Kakelplatttorna var super snygga, de kan du lätt sälja till Konradssons!

Its a house sa...

Åh jag har länge velat gå en keramikkurs men aldrig unnat mig tiden. Det verkar så himla avslappnande och meditativt! Fina plattor du har gjort!!!

Kram
Karolina

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin