torsdag 3 september 2009

MUJI - inget märke!



Som de flesta av er säkert redan vet är jag en anings japanfrälst.
Till detta hör, att jag gillar konceptet MUJI.
För er som inte hört talas om företaget tidigare har jag hämtat texten från wikipedia:

MUJI är ett japansk företag grundat 1989 som främst är känt för sina varors strama och sparsmakade design (muji betyder "inget märke"). Företaget formger bl.a. en rad olika möbler och vardagsföremål, till exempel CD-spelare men är också verksamma på flera andra marknader som blomsterhandel, café och restaurang, cyklar, campingplatser och husbyggen.

Bilderna är ett smakprov av sortimentet som finns i Sverige.
Mujibutiker finns på
Åhléns City Stockholm
Åhléns City Göteborg
Åhléns City Malmö
Stockholm Gallerian
Åhléns Skanstull
Åhléns Umeå
Åhléns Uppsala


Tandborstmuggen här ovan och Cdspelaren här nedan är två av mina favoriter.

Här hemma har jag teskedar, kökshanddukar, förvaringsaskar och de oumbärliga Facial blotting tissues, ok, de ligger i handväskan!

Har du något MUJI hemma?

1 kommentar:

Livet i träsket sa...

Stort tack för din kommentar hos mig om vaccinera eller inte. Jag är inne på att vänta tills hon är minst 6 mån, helst 1 år. Skönt att höra någon annan som också gjort det! Tack!
Kram, Kristina

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin