onsdag 25 november 2009

Vita gåvor - Jul!

Nu är Vita Gåvor Jul i full gång och jag tänkte svara på några frågor angående vad jag gillar med julen.

* Vilken jul kommer du köra på hemma i år? Den röda traditionella, den svartvita moderna? Eller romantiskt vitt & silver?
Eftersom vi är på gång att flytta, blir pyntandet lite "ekonomiskt" i år.
Inga nyinköp alltså! Jag gillar annars det enkla och rött är INTE självklart, vitt och silver och guld är favoriter.


Nästa år funderar jag på att investera i detta träd som är en LED belysning från Markslöjd.

* Vad gillar du i julpynt väg? Enkla saker. Jag är inte så mycket för att pynta med tomtar. Jag gillar stjärnor i alla former, små silvriga till stora i papper i fönstret.

* Dekorerar du hela huset/hemmet eller bara enstaka rum?
Det blir nog mest på nedre våningen, kök, vardagsrum och hallen. Inte adventsljusstakar i alla rum, mer fönsterbelysning, stjärnor.

* Nämn dina favorit juldekorationer. Vår adventsljusstake som är änglar som håller ljus i händerna. Krubba är obligatoriskt. Också stjärnor förstås.
* Tycker du om tomtar? Dekorerar du med tomtar? Några enstaka, helst grå som små vättar.
* Hårda eller mjuka paket? Både och.

* Nämn något du inte kan vara utan på julen. Pepparkakor, lussekatter, glögg, julskinka och julgran är ett måste. Får se om vi hittar en snyggare i år, förra årets blev en grantopp från vår tomt, den såg hemsk ut.
Se här.


Hur har ni det med pyntandet???


2 kommentarer:

Erika sa...

Jag hoppas kunna gå ut i skogen och plocka med mig lite pyssel i helgen sen kommer det nog bara upp en stjärna av fem i år men adventssljustake från Cult kommer med fram.

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Hördu Rappne...jag litar på att du kollar upp din stackars julskinka innan du sväljer den;-)
Fast nu känner ju jag dig så jag VET att du inte låter vilken liten gris som helst slinka ner utan att det måste vara en gla´, som har haft det bra. Och det känns skönt att ha sådana vänner. Grisvänliga. Som jag. hahaha!

Jag har julpyntat idag. Ställde en ljusstake på älsklingsskåpet. Färdig!
Fast kanske mina tre vättar också får plats någonstans, i så fall är jag bara halvfärdig.

Puss & kram!!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin