lördag 27 februari 2010

Sportlov - pyssel

 
I måndags var Matilda och jag i Stockholm över dagen.
Här är vi inne på Urban Outfitters inne på gamla biografen Röda Kvarn.
Verkligen en häftig butik/miljö.
Ser ni provrummen på denna bild:

 


Så här glad var jag över att komma in i värmen på Zink Grill.
  
Där det bjöds på brödtorn, medan vi väntade på maten.

 
Har hunnit med en del pyssel under lovet, sånt som släpat efter sen flytten.
Har också fixat till en tråkig pall.

 
Blev så här:
 
 
Med hjälp av en bit tapet och matt klarlack.
 
 

Har provat ett nytt tacopajrecept också som jag kan rekommendera.
 
 
Tacopaj:
Ugn 175 grader 
Ingredienser
Pajdeg:
4dl vetemjöl
½tsk salt
2 tsk bakpulver
50 gr smör
1½dl mjölk
Fyllning:
2msk smör
1 gul lök hackad
1 vitlöksklyfta, hackad
400g nötfärs
1 påse tacokrydda
1 dl vatten

4 dl creme fraiche
3dl riven ost
svartpeppar

Tillagning: 
Blanda till degen och tryck ut den i en pajform ca 22 cm diam.
Förgrädda den ca 5-10 min
Fräs lök o vitlök, tillsätt färsen och bryn.
Tillsätt tacokryddan och vatten.
Koka ihop.
Blanda creme fraichen med den rivna osten och svartpeppar.
Fyll pajskalet med köttfärsblandningen och täck med ostblandningen.
Grädda i 35-40 minuter
Servera med grönsallad och ev.tacosås, feferoni.

Till efterrätt passar en god milkshake.

 

För att försöka locka hit våren, har jag gjort ett litet fågelbo på balkongen.
 

 

På måndag är det vardag igen...

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin