torsdag 25 mars 2010

Keramik!

Nu är snart keramiksäsongen slut för denna gången, och det är jättetråkigt.
Älskar att hålla på med lera.
Tyvärr blir det inte av hemma, som jag skulle vilja.
Detta har jag fått till denna termin.
Bilderna visar produktionen i obränt oglaserat tillstånd.
Denna urna är i alla fall helt klar.
Här är den med urnan jag gjorde förra året.
Meningen är att jag ska göra en tredje variant, det får bli till hösten.

Dessa minivaser är min variant av ett Ilvaexemplar.

 Detta ska föreställa ett träd.
 Kvistar ska jag sätta på, i de små hålen. (Trådslöjdstråd)

 Fler sådana här kvinnokroppar kommer jag göra, det var så kul.

 Ni som sett mina tidigare alster, vet att jag gjort en del ägg.
Detta är det största hittills.
Bilder på de färdiga, glaserade alstren kommer...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!
Hoppas att allt är bra! Har du sett tävlingen på min blogg om att vinna en VIP-kväll hos Erika Tubbin. Du kommer ju från staden, så tävlingen passar väl bra för dig :-)! KRAM

Proforma sa...

Vad duktig du är! Jag tycker minivaserna blev riktigt söta! Blir kul att se bilder på när du glaserat dina alster!
Ha det gott!
Kram Irene

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin