lördag 24 juli 2010

Nu börjar det klia i mina trädgårdsfingrar!

Har hittat lite bilder på hur jag vill ha det ungefär.
Bilderna hittade jag här.

Mycket grus, ingen gräsmatta, möjligen på baksidan vid poolen.
 Murar i olika höjd och material.
Vill ha rum i trädgården eftersom vår tomt inte är kuperad.
Funderar också på att sätta levande pil som en vägg och ev. göra ett staket till ett rum av torkad pil.

Många ideér har jag men det går inte att starta dem än innan alla maskiner invaderat vår tomt färdigt.

I går fick jag i alla fall upp våra komposter.
Två stycken Biokuber, som går att använda som latrinkompost.
Vi kan alltså lägga i slammet från minireningsverket där.
Perfekt med en kompost för allt , matrester, ogräs och latrin!

Visst är de snygga också!
Minireningsverket skymtar bakom Biokuberna.
Locket ser ut som en stor sten om man ser det på håll.


1 kommentar:

Proforma - Irene sa...

Det är så kul att följa dina planer inte trädgården minst! Ja, det blir väl nästa vår ni kan ta tag i den för nu är det väl huset som står i fokus... och flytten sedan!

Grusgångar var det runt huset här innan renoveringen och det är jag så glad att slippa. Jobbigt att gå i och alltid följer stenar med in i huset.
Kram

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin