söndag 26 september 2010

Kulturnatt och Blocketfynd.

I går var det Kulturnatt här i Norrköping.
Jag gick något som kallas Designjakten.
Ett slags Bingo där man får numren på olika platser.
På min vandring shoppade jag en del.
Hos Erika Tubbin kunde jag inte motstå brickan Smycken, på köpet fick jag en disktrasa med kul text.
Grönt trassel är skönt trassel - mig kan du lägga på komposten när jag är gammal och grå.

Konstmuseét köpte jag minimagneter och ett magnetblock med motiv från min favoritkonstnär Gustav Klimt.

Efter min vandring åt jag middag med två av mina barn på Fräcka Fröken.

Innan jag skulle lyssna på Chickenbrain gick jag till Arbetetsmuseum och shoppade några hemligheter.
Är ute i god tid och fyller julklapps förrådet.

Har fyndat på Blocket och Ludvig hjälpte mig att hämta det idag.
Det är svartvita sjöstensplattor.
Jag ska lägga dem på baksidan vid tvättstuge ingången och komposterna.
Tyvärr fick vi inte med oss alla, så Ludvig får fara en tur i morgon också.

Vill påminna er om min TÄVLING som jag har i samarbete med Erika Tubbin!
Ni har chans ännu!

2 kommentarer:

Erika Tubbin sa...

Jättekul att du gick designjakt och tittade in hos mig! Vi kollar rätta bingorader under veckan och hör av oss till vinnarna så snart det är klart - håller tummarna för dig :)

pysseliten sa...

Simahellen är toppen lung och bra :)
Yogan var svår men men kommer säker in i den . Loppis brukar vara rätt bra helgen efter lön :)
Hoppas jag är ledug då så jag kan kolla upp annars är jag ju på macken .
Ha det nu gött så hörs vi om någon vecka ,

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin