fredag 15 oktober 2010

Kamin - murspis

Vi hade bestämt oss för att installera denna Contura 590 i huset.
Så visade det sig att den inte kan kombineras med vridplatta och friskluftsintag.
I nya hus är det krav på friskluftintag till kaminer.
Vilket skulle göra att vi inte skulle kunna vrida den.
Placeringen mitt i rummet mellan matplats och sofforna var med syfte att kunna se elden från båda hållen.

Nu  har vi fått tänka om och istället få till en murspis.
Kommer antagligen bygga en egendesignad med en insats från Scanspis.
Har gjort en skiss men också hittat lite olika förslag som följer.


Denna ovan heter Tokyo och den har jag tänkt på tidigare, men den är ganska liten.
Något liknande denna kan jag tänka mig, men det skulle vara trevligt med sittmöjlighet vid sidan av den också som de första exemplen.

Blir väl några sömnlösa nätter framöver!

1 kommentar:

Sirpa sa...

Spis skulle jag vilja ha också!
Har en fin lördag!
Kram Sirpa

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin