torsdag 29 maj 2008

Blommor och trädgård

På Lilla Uppäng var det även lotteri på arrangemangen som Linda Moberg gjorde under Mors dag evenemanget. Arrangemanget ovan vann jag.Kul!

Visst är det häftigt, hon arbetar mycket med grönsaker, frukt mm som man hittar i sin trädgård och i naturen. Bara några få köpta blommor. I detta arrangemang finns sparris, broccoli, jordgubbar, körsbärstomat, pionblad,liljekonvaljblad, krysantemum, bergena mm.


Har börjat leta bilder på trädgårdsidéer, jag vill ha en så lättskött trädgård som möjligt, ingen villa trädgård med välansade gräsmattor.
En idé jag har är att göra som små rum, då kan man planera och göra iordning trädgården lite eftersom.








Denna bild kommer från Hasseludden Yasuragi, SaltsjöBoo.



Pil tycker jag mycket om. Så här ser det ut i en del av min nuvarande trädgård/norrsidan.



Japanskt enkelt, perenna växter med små söta blommor. Grönt!
Bl.a. alunrot, vintergäck, bambu, funkia, rhododendron, daggkåpa, japansk anemon mm.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin