söndag 11 januari 2009

Jordkällare/Matkällare/Vinkällare - Wine/Food Cellar

Eftersom vi har en ganska stor tomt drygt 6000kvm, har jag tänkt att odla en del.
Om det ska vara någon vits med det, behöver man ju ha någonstans att förvara allt.

Har surfat runt och letat efter beskrivningar på matkällare och jordkällare.

Den jag fastnat för är FINJAs modell , den verkar inte för komplicerad att få till och kan varieras i storlek efter behov.


Det skulle också tänkas att man inreder den så snyggt att man kan ha det som vinkällare också.
Har haft svårt att hitta bilder på någon snygg källare, om någon kan tipsa om idéer/bilder blir jag glad.



Bild från Vinfest.com

Bild från Allt om bostad.se


Bild från Svt.se
Dessa bilder är det jag hittat som har spår av min vision. Jag vill dock ha vitputsade väggar inte tegel även om det är jättesnyggt.
Jag tror det kan vara svårt att bygga själv.
I have an idea of growing on some space of our lot, which is 6000sqm.
To be able to store all of it I plan to build a food cellar combined with a winecellar.
I have trouble finding inspiring photos, if you have any tips/photos please share them with me.
I like white walls, and of course brickwalls, but I belive they are to difficult to build myself.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vinkällare - vilken dröm! Lycka till med planeringen! När börjar ni bygga?

//Charlotta.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin