fredag 9 januari 2009

Tapeter - Wallpapers


Har samlat på mig lite tapetbilder och även fått några tapetprover från Måleributiken i Alvik.
Där kan man beställa tapetprover ca 1m långa, så man ser bra hur de tar sig ut.
Jag beställde bl.a. den översta tapeten Pagoda Garden av Nina Campbell, men fick istället den röda nedanför Birdcage Walk också från Nina Campbell.
Jag blev så förtjust i den, så nu vill jag nog ha den någonstans, ev. i hallen.
Den är så varm och vacker. Det var nog en mening med att de skickade fel.
Den gröna översta hade jag en tanke på att ha i barnens allrum, men nu funderar vi på att göra en fototapet av en bild Matilda tog i somras när hon var ute med morfar i hans båt. En skärgårdsbild.


Denna tapet Cow Parsley från Cole & Son vill jag ev. ha i köket.



Om det inte blir denna med stammar från Duro, nr. 286-01.
Den påminner om Cole & Sons Woods, som är ganska vanlig nu.






De här tapeterna med löv från Duro är också fina, vet inte riktigt än var de skulle passa.
Den gröna har nr. 292-01 och den grå 292-02










Dessa blomkvist tapeter Kyoto från Mimou är så läckra, skulle kunna tänka mig den med rosa blommor i sovrummet eller i hallen om det inte blir Birdcage Walk där.





Nästsist ut i denna tapetkavalkad kommer Osborne Littles Mandara som finns i fler färgställningar, men jag gillar nog bäst denna.
Kan tänka mig att denna passar var som helst i vårt hus.


Sist men inte minst visar jag denna Ex Libris från Cole & Son.
Har en tanke på att ha skjutdörrar framför bokhyllorna, mest för att slippa damma.
På skjutdörrarna skulle jag sätta denna tapet, så det ser ut som bokhyllor.


Det kommer fler tapetprover så småningom, måste bara sortera lite först.
Show you some of my favorite wallpapers.
The red one with birdcages I may want to have in the hall. A warm welcoming.
The naturecolored ones I like to have on one wall in the kitchen, just have problem to choose.
The one with pink flowers I may have in our bedroom or in the hall.
The last one with books I will put on slidingdoors infront of our bookshelves.



Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin