tisdag 3 februari 2009

Utmaning - Tavlor - Challenge - Pictures

Detta är en utmaning till alla som läser detta. Jag har inte sett denna utmaning förr, om så är fallet, ursäkta mig!
VISA EN TAVLA FRÅN VARJE RUM I DITT HEM!
This is a challenge for anyone who reads this, haven´t seen this challange before forgive me if I´m wrong!
SHOW ONE PICTURE FROM EVERY ROOM IN YOUR HOME!

Denna tavla visar vårt hus när det var nytt 1922.
Tavlan hänger i vår hall.
This picture shows our house when it was new in 1922.
The picture hangs in our hall.

Denna tavla fyndade jag på Myrorna för ett par år sedan.
Motivet är i flera skikt, utskuret i kork eller ngt träslag.
Den sitter i vår inre hall.
This one I bought in a charityshop few years ago.
It´s a chines motive cut out from cork or wood.
You find it in our inner-hall.
Nu är vi i köket.
Här blev det två tavlor, kunde inte välja.
Den övre är en björk målad i akvarell av vår son Vilhelm i 5an eller 6an.
Den undre har Vår äldste son Ludvig målat också akvarell i 10an.
Now we are in the kitchen.
I couldn´t choose one.
The above one is a birch in aquarell by our son Vilhelm in 5th or 6th grade.
Under is another aquarell by our eldest son Ludvig in 10th grade.
I vardagsrummet hänger denna som Toms äldre syster målat i olja 1994.
In the livingroom you find this oilpainting made by Toms eldest sister.

I vårt sovrum finns tre tavlor.
Klimts The Kiss, Joadoors The kiss och denna Klimts The Tree of Life.
In our bedroom you find three pictures. One of them is The Tree of Life by Klimt

På vår lilla toalett finns denna roliga tavla som jag broderat.
In our wc you find this fun picture, that I have embroider.
The toothbrush says: Sometimes it feels like I have the worst work in the whole world!
The toilet paper thinks: In your dreams...(direct translation= You belive...) I trappan upp har vi en tygbonad som Tom köpte i Botswana förra året.
In the stairway we have this tapestry, Tom bought in Botswana last year.


I Matildas rum finns inga direkta tavlor, så jag fotade hennes fototapet.
In Matildas room there are no pictures, just posters,
so I show you her photowallpaper instead.

Uppe i hallen ovanför vårt akvarium hänger en bildväv som Toms farfar gjort.

In our upper hall this weave, made by Toms grandfather, hangs above our aquarium.

I Ludvigs rum finns inte heller så mycket tavlor.Detta är fotot som togs då Matilda föddes, Ludvig var 6½ år och Vilhelm skulle fylla 5.

This photo hangs in Ludvigs room, taken one week after Matilda was born, Ludvig 6½ year and Vilhelm soon 5.

I Vilhelms rum finns denna teckning som min Morbror Göran gjort 1970.

In Vilhelms room you find,this drawing made by my uncle Göran 1970.


I vårt badrum har jag hängt denna akvarell från Skopelos, gåva av min pappa och fru.
In our bathroom we have this aquarell from Skopelos, gift from my father and his wife.


NU VILL JAG SE ER VÄGGDEKOR!

NOW, I WANT TO SEE YOUR WALLDECOR!

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin