tisdag 10 mars 2009

Kycklingrullader

I söndags gjorde jag en rätt som jag gjort ett antal ggr förut. Den här ggn ändrade jag lite på receptet.

Du behöver:
Kyckling lårfilé eller innerfilé
Bacon
Färskost, denna gången tog jag kantarell, har provat paprika och chili också, det är gott.

Börja med att göra en potatisgratäng.
När den är i ugnen gör du rulladerna.
Tag en filé bred på färskost salta peppra rulla ihop och linda en baconskiva runt, den håller ihop rulladen.
När du rullat alla rulladerna, bryner du dem i stekpanna.
När alla rullader är brynta, lägger du dem på potatisgratängen i ugnen ca 15 min.
KLART att servera tillsammans med en grön sallad!

Super enkelt, bra att ta till när man inte vill stå vid spisen precis innan middagen också.
Allt går att göras i förväg, bara in i ugnen 15 min innan man ska äta.

Lycka till!

1 kommentar:

Anonym sa...

Perfekt mat, älskar när det är enkelt! Tack för tipset!
Kram

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin