tisdag 10 mars 2009

Wabi Sabi

Wabi Sabi (japansk tusenårig filosofi ur Buddhismen, liksom teceremonin) är det senaste inom inredningsfilosofi, jmf Feng Shui.
Wabi Sabi väljer bort det materiella och väljer istället att relatera till naturen och verkligheten.
När du rensar ut hemma, tänk på att inte ta bort själen, det som har ett affektionsvärde för DIG.
Att sakerna har skavanker är bara positivt, då är det ngt som används och behövs.
Jag vill tipsa om en bra bok
Practical Wabi Sabi av Simon G. Brown
Den är lättläst och tydlig.
Jag fick den för ett par år sedan i present.
Rekommenderas!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar sådant och lever som jag tror på..Lite mycket teknik har i o försig smugit in pga att jag har en MAN...
Annars hade jag nog haft en tjock tv fortfarande (fast det är jag som tittar mest)LER...
Jag köpte en bok om nordisk feng shui..Den kunde jag ha skrivit själv..hahaaa
Jag går mycket på känsla.I allt vänner som djur som inredning.
Åhhh vad spännande tid du har framför dig att få börja från skratch..
Haaa tackar för dubbelrum!!!!!
Den var kul...
Kram jenny

Anonym sa...

Glömde säga att jag trodde du hade ätit Wasabi...GOTT..
Tänkte inte på stavningen ..hiihii
Nu blev jag sugen på sushi..
Kram jenny

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin