måndag 4 maj 2009

Materialval - köket!

Så har jag då kommit till köket.

Har försökt göra en så rättvis bild jag kan, i programmet Room328, av vårt kök.


Väggen som gömmer trappan upp ska egentligen vara sned och följa trappan, har inte lyckats få till det, ni får tänka er det.

Skåp, lådor och vitvaror under trappan blir nog wenge/svarta.
Bänkskivorna i wenge.

Skåpen under diskbänk/bänkskivan blir vita.

Inredningen i lådorna, det blir mest lådor i vårt kök, lättöverskådligt och inget blir gömt/glömt längst in, blir som dessa bilder.


Som ni ser på översta bilden, har jag tänkt att vi ska ha glasbetongvägg vid spis och diskbänk, för att få in ljus i köket och för att jag tror det blir snyggt.



Själva diskbänken har jag lite svårt att välja, men det hinns ju med senare.
Har hittat två tänkbara alternativ här.





Detta kök har inspirerat mig och jag hittade det på Residence hemsida.



Tidigare har jag tänkt mig att vi skulle ha detta kök, Grappa från Marbodal.


Kaminen Focus från Dis är bara så snygg. Den vill jag nog ha.


Nu har jag hittat detta kök, Sushi, också från Marbodal.
Det kommer ut på marknaden i höst, så det passar oss som inte kommit så långt i byggprocessen.


Det var allt för denna gång.

2 kommentarer:

Jonsy sa...

Tack för att du deltar i tävlingen. Bara att hålla tummarna nu då :)

Och besök gärna www.yantramattan.se

Proforma sa...

Snyggt alltihop! Köket som du hittade på Recidence, det efter diskhoarna tillhör Susann som har bloggen Purple Area. Du kan se fler bilder på hennes blogg!
Kram

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin