lördag 23 maj 2009

Min dag - Från Myrorna till Konstutställningar.

Min dag började med att jag gick till min mamma, för att ge hennes katter mat.

Hon är i Söderhamn på Återvändardagar.

Då passade jag på att ta kort på ett par tavlor som hon målat, som jag tycker är så snygga.

Visst är hon bra!



Denna tavla här nedan har min syster gjort när hon gick Mode o Design linjen här i Norrköping.

Det är hennes Picassotolkning inför hon skulle sy sin Picassoklänning.


Så här blev klänningen.
Häftig, eller hur!?


Efter kattomvårdnaden tog jag cykeln till stan.

Vid Tyska torget blev jag stoppad och inbjuden till att vara med och skapa ett fikarekord.

Nästa stopp blev Myrorna, där jag fyndade 2 dukar, en till bordet ute...


... och en som bara var så annorlunda och fin, så jag måste köpa den, 55:- för båda, inte så dumt.


Kolla detaljerna!


Nästa butiksbesök blev Lemon tree där jag unnade mig själv en praktisk och kul väska...

... och en bordstablett av Gunilla Dahlgren, gillar hennes verk skarpt. Hon är så fyndig!



Hos Landéns blev det två kökshandukar ...


... och ett par panellängder för halva priset.


Jag ska hänga dem i vårt sovrum.
Bild kommer.


Nästgårds till Knäppingsborg ligger Gamla torget.
Där har elever från Floristgymnasiet gjort några häftiga blomarrangemang.
Se bara...








Snyggt och annorlunda!


Inne på Knäppingsborg hos Mimmis visthus köpte jag müsli och såg då att Mammarosa hade en utställning. Såg henne ett par gånger på TV i Familjen Annorlunda, och tyckte det hon målade såg härligt ut.
Frågade om jag fick fota och lägga upp här, och det var ok.

Gillar verkligen denna med tulpanerna, mot en vit vägg.

Kärlek och lusttemat är så härligt.
Som Gustav Klimt älskare passar detta mig.
En annan konstnär Erik Sundström, hade utställning vägg i vägg.
Hans konst är mörkare, men jag gillar hans träd, som påminner om Gustav Klimts Birchwood.

Ja, det var min dag i dag, visst är det härligt med en dag för sig själv då och då.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt..
Vilken fin tavla med klänning,,även blomster arrangemangen var kanon..
mammarosa från tvs rosor var ju fina.
Du kan nog konst tror jag mera än mig!
men jag gillar stilében och sådan med massor med saker i samma tavla..Lite gömda motiv.Vet du vad det heter?
Natur bilder ..
Annars är jag nog inte så mycket för konst .
Mera för vackra saker som i naturen .
Ha en trevlig kväll.
Kram .Kul att få se din dag .

Proforma - Irene sa...

Oj, vad du har hunnit med mycket!
Picassotavlan var fin, vad duktig både din syster och din mamma är! Gillade också tulpantavlan! Fina fund du gjort!
Kram

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin