söndag 25 oktober 2009

Virkning

Vad jag förstått är det många av oss bloggerskor som håller på med virkning, i olika omfattning.
Själv virkar jag en hel del i mitt arbete på lekskolan.
Har tagit några bilder på alstren med min mobil, ursäkta kvalitén.

På senare tid har jag virkat en hel del i hampasnöre, vilket är mycket kul.

Vad jag gjort är ett grytunderlägg och en liten väska.
Håller på med en lite större väska.
Väskorna är för barnen att leka med.











 Fiskarna är mycket populära då de går att fiska upp med hjälp av en klädnypa på ett snöre och sedan leka att de är mat.




De små djuren använder jag mest på årstidsbordet, men har också några som barnen får leka med.








De virkade banden kan användas till mycket. Bullar, bakelser, rulla ihop flera till en jättetårta. Använda dem att knyta fast saker och inte minst som bilbälten eller båtförtöjning.



Halsbanden är inte bara halsband, utan kan också användas som nyckel.
Inuti finns en liten bjällra som låter lite när man skakar på det.




Lapptäcksfilten har jag gjort till mig själv för att ha på mig när vi vilar, blir extra mysigt då.
Barnen använder den också när de bygger koja.




Ja, det var lite av vad jag gjort på lekskolan.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin