måndag 8 november 2010

Smartson och Arlas smaksatta grädde

Jag har anmält mig hos Smartson för att få testa Arlas smaksatta vispgrädde.



Den finns med choklad smak där grädden innehåller 70 procentig choklad och är helt slät
och med jordgubbssmak där grädden innehåller små bitar av jordgubbar.
Eftersom vår familj är mest förtjust i choklad har jag i första hand anmält intresse för den med chokladsmak.
Helst skulle jag förstås vilja testa båda.

Jag skulle vilja testa att göra egen glass av dessa båda.
För att se hur resultatet blir och för att spara in tid på ett moment i glasstillverkningen, smaksättningen, ex. smälta chokladen och låta den svalna tillräckligt innan den blandas med äggen och grädden.

Om jag fick sätta egen smak på grädden skulle det bli åt polkagris eller mint hållet.

Vi får se det kanske kommer!

Håller nu tummarna att jag får göra mitt glasstest!

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin